Get Your Informations Here About Ebooks, Marketings, Build Blog/Website, Etc. These informations will refresh from time to time. So, please updated yourself with much informations right here.

Tuesday, August 14, 2007

BPR tahan cif inspektor, 6 anggota polis narkotik Sentul

(Sumber : Utusan Online)
Oleh Ruhaidini Abd. Kadir

KUALA LUMPUR 14 Ogos – Tujuh anggota polis termasuk seorang berpangkat cif inspektor dari Cawangan Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul, di sini yang dipercayai melakukan jenayah ‘rasuah berkumpulan’ ditahan Badan Pencegah Rasuah (BPR).
Kesemua mereka ditahan dalam beberapa serbuan berasingan di sekitar Kepong, dekat sini malam Khamis lalu.
Utusan Malaysia difahamkan, kesemua suspek berusia di antara 20-an hingga 40-an itu dipercayai telah meminta RM13,000 daripada seorang lelaki dalam satu operasi dadah di sekitar Kepong pada 8 Ogos lalu.
Sebagai dorongan agar tidak ditahan di bawah Akta Dadah Berbahaya, mangsa telah memberi RM8,000 kepada kesemua suspek sebagai suapan pada hari berkenaan.
Ekoran tidak berpuas hati dengan jumlah RM8,000 itu, mangsa telah diminta untuk melunaskan baki RM5,000 lagi.
Pada keesokan harinya, mangsa telah didatangi salah seorang anggota terbabit di rumahnya di Kepong pada kira-kira pukul 8 malam.
Bagaimanapun, lelaki itu dipercayai melaporkan perkara tersebut kepada BPR yang kemudiannya memasang perangkap untuk menahan anggota terbabit.
Berikutan penahanan itu, enam yang lain termasuk seorang pegawai berpangkat cif inspektor ditahan kemudiannya.
Kesemua mereka disiasat mengikut Seksyen 11(a), Akta Pencegahan Rasuah 1997 kerana kesalahan menerima rasuah.
Bagaimanapun, kesemua mereka telah dibebaskan atas jaminan BPR.
Sementara itu, Ketua Pengarah BPR, Datuk Ahmad Said ketika dihubungi mengesahkan penahanan tersebut tetapi enggan mengulas lanjut.

1 comment:

Anonymous said...

Tokan kepong tu bukan baru...mmg famous..tp cable besar..nk wat camner..Arab saudi contoh terbaik skarang dalam mengatasi dadah ni.smile.