Get Your Informations Here About Ebooks, Marketings, Build Blog/Website, Etc. These informations will refresh from time to time. So, please updated yourself with much informations right here.

Thursday, September 6, 2007

Surat : Guru DG41 harap memorandum adil

Guru DG41 harap memorandum adil


MEMORANDUM NUTP mengenai gaji baru 2007, khusus untuk 8,000 guru DG41 (PJJ/OUM) akan dibentangkan ke Mesyuarat Jawatankuasa Kabinet mengenai Perjawatan dan Gaji Sektor Awam bulan depan.

Kami berharap mesyuarat itu akan mengambil kira perbezaan ketara gaji pokok DG41 (RM2,238) yang dilantik dari DGA29 ke DG41 kerana menyambung belajar untuk mendapatkan ijazah dengan gaji pokok DGA32 (RM2,614) dan dinaikkan pangkat kerana lulus PTK tanpa menyambung belajar untuk mendapatkan ijazah.

Gaji kami kurang RM376, sedangkan kami juga berkhidmat dalam bidang perguruan dalam tempoh sama iaitu 13 tahun.

Kebanyakan guru DGA32 ini adalah siswazah yang hanya menunggu dilantik ke gred DG41. Apabila mereka dilantik, gaji pokok mereka akan naik satu tangga lagi. Sekali lagi gaji pokok kami akan tertinggal di belakang gaji pokok DGA32 yang dilantik ke DG41.

Kami berharap keputusan kerajaan mengenai isu gaji pokok kami dengan DGA32 adalah adil, paling tidak pun, gaji pokok kami sama dengan gaji pokok DG41 yang dilantik dari DGA32.

Kami juga mengharap kerajaan mengambil kira tempoh perkhidmatan kami dalam DGA29 yang hilang apabila kami dilantik ke gred DG41 untuk terus disambung ke gred DG41 supaya memendekkan masa untuk kami layak memohon DG44.

Jika kerajaan tidak berbuat sesuatu, kami akan kerugian seperti kata Presiden NUTP, Anuar Ibrahim. Kami seperti teraniaya dalam menyahut seruan kerajaan untuk menjadikan 50 peratus guru sekolah rendah memiliki ijazah pada 2010.

TUAN ORICHIMARU,
Kuantan, Pahang.

No comments: